מה זה שיטת ימימה
תרבות

מה זה שיטת ימימה

שיטת ימימה משלבת חוכמה עתיקה, גישה חיובית והיבטים פסיכולוגיים, אך לא מדובר על טיפול פסיכולוגי כפי שמקובל לראות אותו. שיטה זו, שמתבססת על לימוד חשיבה הכרתית ושינוי עצמי, פותחה על ידי ימימה אביטל ז"ל. היא העמידה דורות של תלמידות ותלמידים, שבזכותה ובזכות שיטתה עברו דרך של התפתחות אישית, שינוי וצמיחה חיובית.

מתי שיטת ימימה יכולה לעזור

שיטת ימימה יכולה לעזור לכל אדם, גבר או אישה, שחווים משבר עמוק או קשיים קטנים. עמוק בפנים, לכולנו יש זרעים של ספק, הרגלים לא בריאים שסיגלנו לעצמנו לאורך החיים, דפוסים שנבעו מטעויות או מחששות. שיטת ימימה דוגלת בכך שכל מי שרוצה לעזור לעצמו, כל מי שמוכן או מוכנה להתפתח וללמוד, יוכל להגיע למקום טוב יותר. וזה לא משנה אם הקושי נחווה כגדול ועצום או כמשהו לא כל כך גדול, אבל עדיין מפריע. להיות אנשים טובים יותר, שטוב להם יותר, שמחפשים ומוצאים את הטוב – אפשר ללמוד להגיע למקום הזה.

מבוא לחשיבה הכרתית

הבסיס של שיטת ימימה מתחילה במוח, בשכל, בחשיבה. ישנו מושג של חשיבה הכרתית, וכולנו יכולים לסגל זאת. כאשר אנו מקבלים כלים להבנה, שיטה מסודרת, אנו יכולים להתחיל לחקור את עצמו. חשיבה הכרתית, כלומר מסודרת ומאורגנת (לא מטעה ולא מבלבלת), מאפשר לנו להבין את עצמנו בשלל היבטים. מדוע עשינו טעויות בעבר, מה גרם לנו תחושה של סבל, אילו צעדים מוטעים ניסינו שוב ושוב, למרות שתמיד זה הביא לתוצאה לא טובה. החשיבה ההכרתית היא המפתח שיוביל לשינוי. כי כשאנו מבינים אילו דפוסי חשיבה מזיקים לנו אנו יכולים לשנות אותם. כשאנו מבינים שהתמקדנו בהיבטים שליליים במקום לחפש את החיובי, גם את זה אפשר לשנות. במקום להתעלם מהרגשות, אפשר להבין אותם כדי להתפתח ולצמוח.

לשנות את עצמנו, לא אחרים

אחד ממוקדי הכאב החזקים בחיים הוא הניסיון לעזור לאנשים אחרים להשתנות, ללא הצלחה. לרוב, הניסיון לעזור למישהו שלא רוצה להשתנות הוא ניסיון עקר. על פי שיטת ימימה, הרצוי הוא ללמוד את עצמנו ולשנות את עצמנו, לא אחרים. השינוי עצמו עשוי לסייע גם לאחרים להשתנות אך זה תלוי בהם.

לידיה יונג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן