דרכי טיפול באוסטאופורוזיס
סגנון חיים

דרכי טיפול באוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס היא מחלה שמעמידה עצמות בגוף בסיכון. כתוצאה מהמחלה, העצמות נחלשות בהדרגה, הופכות דקות יותר ועלולות להישבר בהשפעת מתח מועט או נפילה. הסיכון לאובדן עצם עולה מאוד עם הגיל, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות. בהחלט ניתן לטפל, להאט את המחלה ולחזק את העצמות. הדברים הבאים יעזרו לך להבין כיצד לטפל באוסטיאופורוזיס בכל שלב בחיים.

הקפידו על תזונה נכונה וצריכת סידן

הדבר החשוב ביותר שיש להבין הוא שאוסטאופורוזיס הוא תהליך מתמשך המואץ על ידי תת תזונה. מצד שני, תזונה נכונה יכולה להאט מאוד את המחלה ומהווה חיסון טבעי נגדה. מהם שלבי הטיפול באוסטיאופורוזיס? הכלל הבסיסי הוא לצרוך מספיק סידן לבניית עצמות חזקות, הגוף זקוק למינרלים, ומינרלים הם אבני הבניין של כל העצמות בגופנו.

לשמור על אורח חיים פעיל

חוסר פעילות גופנית לא רק מחליש את הלב והשרירים. פעילות גופנית מתאימה נחשבת לפתרון טוב למניעת מחלות ואף לחיזוק העצמות שכבר נפגעו. אז איך מטפלים באוסטיאופורוזיס? ניתן להירשם לקבוצות אימון שעובדות על תרגילי עצמות. אתה יכול פשוט להתאמן לאורח חיים פעיל יותר בכל יום. כך למשל, נמצא כי טיפוס במדרגות מדי יום מסייע בחיזוק העצמות. יש גם פעילויות שחייה ופעילות נושאת משקל (אפילו משקלים נמוכים שכל אחד יכול לעשות) שמחזקות עצמות בצורה טובה מאוד.

למד על מזונות המעכבים את ספיגת הסידן

חלק מהמזונות נחשבים בריאים, אך יחד עם זאת הם חוסמים את ספיגת הסידן בגוף. עם זאת, הם אכילים, אך מומלץ לאכול אותם בנפרד ממזונות עשירים בסידן. דוגמה לכך – דגנים מלאים, תרד, נתרן (כלומר מזונות עתירי מלח).

השתמש בתוספי תזונה

צמחונים ואלה שאובחנו עם חסרים תזונתיים ייהנו משימוש בתוספי תזונה איכותיים. למשל, תוספי תזונה עם ויטמין D. תוסף זה הוא מהחשובים לאחר אבחון אוסטאופורוזיס, במיוחד בשנים השלישית והרביעית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן